7 Ocak 2008 Pazartesi

Beni tanımadın mı Anne?

Koynundan alıp
uzak kentlere Sürgün ettiler Anne..
Aldılar benden sıcaklığını,
İçime bir buz kütlesi koydular anne…

Çalıp şefkatini üzerimden,
Yüreğimde derin izler bıraktılar Anne
Duvarları üstüme,
Kapıları yüzüme örttüler Anne,

Sardığın kundakta bıraktılar son kimliğimi
Çocukluğumu benden çaldılar Anne
Kelepçelerin pasında kaybettim benliğimi
Çırılçıplak,yalınayak,aç ,sersefil
Zifiri karanlık gecelerde,
İçimi çok acıttılar ..…

Ağlayışlarımı duymadın mı Anne?
Seni yazdım her beyaz çizgide…
Dizlerine yatıp, konuştum saatlerce seninle
Yoksa beni hissetmedin mi Anne?

Zaman karanlık bir ay çalıyor duvarlarıma
Gölgeler siyah beyaz çiziyor suretini
Yüzünü hatırlayamıyorum Anne
Beynimin içinde el olsan da uzaktan,
Kalbim anne diye feryat ediyor yeniden
Bana masal anlatsana Anne…..

Bu hayatta en çok seni sevdim… bilmiyorsun
Doyamasam da kokuna, hücrelerime işledin
Dokunamasam da …benim en kutsalımdın…
ve seni öyle özledim ki Anne…….bilemezsin.

isyankar değilim ……….yıllara hesap soramam
günahkar hiç değilim…..kadere cevap veremem
karnında taşıdığın günlerin hatırı var.,inkar edemem
Bağışla beni güzel Annem….

İşte karşındayım yılların hesap sancısıyla
Sevgisiz büyümüşlüğüm,öksüzlüğüm üzerimde
Şefkatin olmasa da,merhamet niyetine
Ellerin dolaşsın başımda saatlerce
Bedenime sıcaklığın girsin….
Artık kucakla beni güzel Anne…

Şaşırdın ……Suskunluğun lal oldu dilinde
Soğuktun…..Kolların dal oldu bedeninde
Üşüdüm……Yüzün donuk bir ay çizdi yüreğimde
Yoksa ……. Beni tanımadın mı Anne?

Hiç yorum yok: